Po deszczu przejście podziemne notorycznie zalane. Strażacy wypompowywali wodę
Niestety problem w tym, że sytuacja ta powtarza się za każdym razem, kiedy pada deszcz. Pompa, która została tam zamontowana przy obfitych opadach deszczu nie spełnia swojej roli. Sytuacja ta uniemożliwia wejście podróżnym na peron, zmuszając ich do notorycznego łamania przepisów i przechodzenia przez tory, co może skutkować tragicznym wypadkiem. Ponadto, mieszkańcom trudno jest omijać ten teren, ponieważ stanowi przejście z osiedla na drugą stronę miasta.
Każdorazowo, kiedy sytuacja z zalanym przejściem podziemnym się powtarza, pracownicy Urzędu Miejskiego w Żarowie interweniują w tej sprawie w PKP, która jest właścicielem tego obiektu. Niestety na reakcję czasami trzeba dłużej poczekać. Dziś znów wysłaliśmy zawiadomienie w tej sprawie do PKP, z prośbą o interwencję.
Mamy nadzieję, że władze PKP odpowiedzą nam również na pytanie, czy i kiedy przeprowadzony zostanie remont przejścia podziemnego w Żarowie.
Przypominamy mieszkańcom, że wszelkie zapytania dotyczące funkcjonowania przejścia podziemnego i peronu w Żarowie należy zgłaszać do PKP PLK Oddział w Wałbrzychu, nr tel. 74 637 46 40.
Magdalena Pawlik
Aktualizacja 16 października 2020
Interwencje pracowników Urzędu Miejskiego w Żarowie przyniosły w tej sprawie w końcu zamierzony efekt. Dziś otrzymaliśmy oficjalną informację od PKP PLK Oddział w Wałbrzychu, która jest właścicielem przejścia podziemnego w Żarowie. Poniżej treść pisma, które wpłynęło do UM w Żarowie: