Komputery dla uczniów
Uczniowie nie posiadają własnego sprzętu komputerowego ani dostępu do Internetu, dzięki przekazanemu sprzętowi będą mogli w pełni uczestniczyć w nauczaniu on-line. W dniu 14 kwietnia 2020 roku w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żarowie siedmioro rodziców odebrało dla swoich pociech komputery w ramach akcji #KomputerDlaUcznia. Każdy zestaw składa się z komputera Laptop PEAQ Slim S130-CA464PT 13.3, modemu Alcatel LINK ZINE WiFi b/g/h 4G (LTE) 150Mbps oraz karty sim/starter internetowy.
– Zdalne nauczanie to nie lada wyzwanie zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów. Do tego dochodzą jeszcze problemy związane z brakiem sprzętu do nauki m.in. komputerów. Dlatego fundacja Impact zainicjowała akcję "Komputer dla Ucznia" w ramach której przekazała nowy sprzęt komputerowy. Ogromnie się cieszę, że wspólnie mogliśmy wspomóc uczniów naszej gminy. Jestem przekonana, że w ten sposób uczniowie zdobędą nowe umiejętności, które pozwolą im na dalszy rozwój. Dziękuję również Fundacji Impact za przekazanie sprzętu, to wielka pomoc dla uczniów i ich rodzin. Jesteśmy bardzo wdzięczni za okazane wsparcie – mówi Małgorzata Siemińska kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Żarowie.
Sprzęt przekazano przy współpracy Fundacji Impact z siedzibą w Warszawie ul. Stawki 3A lok. 47 oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Żarowie. Umowę z Fundacją Impact podpisali zastępca burmistrza Przemysław Sikora oraz Małgorzata Siemińska kierownik żarowskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
– Epidemia koronawirusa sparaliżowała funkcjonowanie szkół. Nauczyciele prowadzą lekcje zdalnie. W obecnej sytuacji trudno jest sobie wyobrazić realizację zdalnego nauczania bez komputerów i dostępu do Internetu. Dlatego, w imieniu obdarowanych uczniów, dziękujemy Fundacji Impact za sprzęt, ale przede wszystkim wrażliwość na potrzeby młodych ludzi – mówi Przemysław Sikora zastępca burmistrza.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2019r. 83,1% gospodarstw domowych posiadało w domu przynajmniej jeden komputer. Wskaźnik ten z roku na rok systematycznie zwiększa się, jednak w coraz wolniejszym tempie. W porównaniu z rokiem 2018 wzrósł on o 0,4%. Oznacza to, że nadal 17 proc. takiego komputera nie posiada. Jednocześnie z danych uzyskanych przez Fundację Impact od 24 gmin w całej Polsce (w tym tych najbiedniejszych) wynika, że nadal brakuje ok. 700 komputerów dla dzieci do nauki online. Brak komputera z dostępem do Internetu jest barierą nie pozwalająca na uczestnictwo w zajęciach e-learningowych przygotowywanych przez szkoły. Problem wykluczenia cyfrowego dotyka dzieci z najbiedniejszych rodzin. (Materiały prasowe Fundacji Impact).
Oprac. Magdalena Pawlik